با وجود رشد بیش از اندازه فعالیت هایی مانند فروشگاه آنلاین، خرید آنلاین، خرید اینترنتی و

سوپرمارکت آنلاین فروشگاه اینترنتی در بین مردم جا باز کرده است و تعداد زیادی از افراد را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین ترغیب کرده است.

فروشگاه آنلاین و یا سوپرمارکت آنلاین در واقع یکی از ابزار های تجارت الکترونیک می باشد که این امکان را برای مشتری فراهم می کند تا بتواند به صورت مستقیم و بدون واسطه خدمات و کالا های خود را از فروشنده در فضای اینترنت و وب به کمک مرورگر ها تهیه نماید. یک مشتری برای خرید از یک سوپرمارکت آنلاین محصول و یا کالای مورد نظر خود را با مشاهده صفحه مشخصات محصول به حالت مجازی انتخاب نماید. یک سوپرمارکت آنلاین در حالت عادی امکان مقایسه حضوری و فیزیکی محصولات و خدمات را در مراکز خرید و یا ساختمان های تجاری ندارد و خریدار می تواند تنها می تواند با مطالعه امکانات، مشاهده تصاویر محصولات و یا ویژگی های مورد نظر برای خرید اقدام نماید. فروشگاه های اینترنتی از جمله سوپرمارکت آنلاین می توانند در رده های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند. از جمله حوزه B2C هنگامی که یک تولید کننده و یا یک فروشنده برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان اقدام می نماید و همچنین در حوزه B2B که در آن  یک شرکت جهت ارائه خدمات خود به دیگر فروشندگان از آن استفاده می نماید.

فروشگاه های اینترنتی از جمله

سوپرمارکت آنلاین برای مشتریان خود امکان جستجو میان محصولات برای پیدا کردن نوع و مدل مشخصی از برند و یا اقلام خاصی از محصولات را مهیا می کند. واضح است برای استفاده از فروشگاه های اینترنتی امکان دسترسی به اینترنت یک شیوه پرداخت برای تکمیل فرآیند خرید اامی است. همچنین علاوه بر محصولات فیزیکی محصولات دیجیتالی نیز می تواند به راحتی در بستر ارائه شود. از جمله این محصولات می توان به نرم افزا ها، فایل های صوتی، موسیقی و . اشاره نمود.

برخی از بخش های مهم در فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین:

مشتری:

در زمینه خرید آنلاین هر فردی می تواند به راحتی در رابطه با خرید کردن و یا نکردن تصمیم بگیرد و این تصمیم گیری وی تحت تاثیر فاکتور هایی مجزا از فاکتور های تاثیرگذار در خرید بازار فیزیکی می باشد.

تحلیل رفتار خرید مشتری:

همانگونه که اشاره کردیم در حوزه خرید آنلاین از فروشگاه های آنلاین و یا سوپرمارکت آنلاین، برند، کارخانه تولید کننده و فروشنده به تنهایی هدایت کننده مشتری برای فرآیند خرید نیستند. ابزار هایی همچون موتورهای جستجو، اطلاعات ارائه شده در زمینه محصول، ظاهر سایت، اعتبار سنجی و . مشخص کننده شکست و یا موفقیت یک فروش می باشد.

انتخاب محصول:

در پروژه انتخاب محصول در یک سوپرمارکت آنلاین و یا فروشگاه های انلاین هدف  همه ی فرآیند ها هدایت مشتری از طریق موتورهای جستجو به سوی فروشگاه مدنظر جهت معرفی محصولات می باشد. در صورت علاقه ی مشتری به خرید محصول برای افزایش سبد خرید در سایت

سوپرمارکت آنلاین اقدام می نماید.در نتیجه باید تلاش شود تا با شناخت خصوصیات و سلیقه ی مشتریان کالاها و محصولات مورد علاقه آن ها بیشتر در معرض دید قرار نمود.



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها